Problemy szkolne - grupa najczęściej występujących problemów w szkole, takich jak: brak motywacji do nauki, zaburzenia ładu na lekcji i problem częstych absencji.
Ta część programu Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa będzie poświęcona problemom z zakresu motywacji do nauki oraz pracy z uczniem z zaburzeniami neurologicznymi takimi jak: nadpobudliwość, ADHD, zespół Aspergera, autyzm.
W tym module dowiecie się Państwo:
Głównym założeniem tej części programu jest teza, że do każdego dziecka można odnaleźć drogę i pomóc mu w rozwoju. Dlatego też moduł Problemy szkolne będzie się skupiał na sposobach pracy stosowanych przez nauczyciela. Znajdziecie tu Państwo różne metody i ich analizę pod kątem skuteczności w pracy z różnymi dziećmi. Nie sztuką jest praca z dzieckiem dobrze zmotywowanym, z wewnętrzną potrzebą kształcenia się – sztuką jest znaleźć taki sposób pracy, aby ucznia przekonać do realizacji celów dydaktycznych. Omawiany moduł zawiera propozycje jak zaktywizować i zmotywować uczniów z różnymi problemami do systematycznej pracy w nabywaniu wiedzy i kształceniu umiejętności.
Kiedy w 2010 roku na mocy rozporządzenia MEN o pomocy psychologicznej wprowadzono prawo do wyboru szkoły masowej także dla uczniów ze stwierdzonym upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym, nauczyciele stanęli przed problemem konieczności poszerzenia swoich kompetencji z zakresu pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, m.in. z dziećmi z ADHD, autyzmem, zespołem Aspergera, czy nadpobudliwością. Proponowany moduł wychodzi naprzeciw tym zapotrzebowaniom.